FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Comhem - Nätproblem
2016-06-22 11:36#1

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2223

Idag när jag vaknade upptäckte jag att varken TV/Bredband ej fungerande. Blev lite orolig att jag inte skulle kunna se matchen ikväll och fick sedan syn på ett meddelande på leverantörens hemsida.

Citat

Vi åtgärdar just nu ett fel i vårt nät som påverkar bredband, telefoni och tv. Felet visar sig som avbrott på alla dina tjänster.
Beräknad klartid: 2016-06-30 16:00

Jag ska alltså vara utan nät/tv i 8 dagar till :O
Inte nog med detta så verkar det som att det inte heller kommer att påverka min faktura, jag ska alltså betala fullpris för denna månad. Får de verkligen begära det när nätet är helt nere i nästan 1/3 av månaden? :angry:

Vad tycker ni jag ska göra?

Senast redigerad 2016-06-22 11:36
11 kommentarer, visar 1-11 - Första « [1] » Sista
2016-06-22 13:07#2

Oscar
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1570

A 5.2 Har Tjänsten varit obrukbar på grund
av störning eller avbrott i Tjänsten under en
sammanhängande tid av minst 24 timmar
har Kunden rätt till prisavdrag genom återbetalning
eller kreditering av erlagd avgift.
Storleken på prisavdraget bestäms utifrån
felets varaktighet räknat i dygn från tiden
för Kundens felanmälan till dess störningen
eller avbrottet har upphört.

Källa: https://www.comhem.se/blob/3070/11/avtalsvillkor-com-hem-data.pd
f
2016-06-22 13:12#3

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2223

Citat av Oscar

f

Tack. Nu handlar det bara om att orka tjata tillräckligt mycket för att de ska gå med på det
2016-06-22 13:17#4

Oscar
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1570

Citat av k0nan

Citat av Oscar

f

Tack. Nu handlar det bara om att orka tjata tillräckligt mycket för att de ska gå med på det

Eftersom du blir utan tjänsten under längre tid än 24 timmar så har du full rätt till det. Jag tror också att detta stod med i avtalet du skrev under på.
2016-06-22 13:33#5

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2223

Citat av Oscar

Eftersom du blir utan tjänsten under längre tid än 24 timmar så har du full rätt till det. Jag tror också att detta stod med i avtalet du skrev under på.

Det tråkiga är dock timingen med tanke på EM och matchen ikväll :/ Antar de får många bombhot av folket runtomkring här som ville se matchen hemma.
2016-06-22 18:17#6

kneign
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
90

Skaffa Telia istället så slipper du problemet :D kan ge dig sköna rabatter xD

Senast redigerad 2016-06-22 18:17
2016-06-22 18:26#7

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3416

Citat av kneign

Jag har telia, nydligen införskaffat och det är seriöst det sämsta skiten som går att betala för.
With great power, comes great resolution and frame rate

2016-06-22 19:53#8

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2223

Citat av RaskeN

Citat av kneign

Jag har telia, nydligen införskaffat och det är seriöst det sämsta skiten som går att betala för.

Hade Telia förut och då tyckte jag det fungerade stabilt faktiskt. Vad för problem har du?
2016-06-22 23:42#9

RytmiK
Ingen klan

BrutalCS SuperAddict
371

#7 Det är långt ifrån endast leverantören som ansvarar för nätverksproblem i många utav fallen. Jag ogillar Telias nätverk p.g.a. personliga orsaker, men jag råder att man alltid tar reda på exakt vad som orsakar problemet och vem/vilka som bär ansvaret innan man börjar smutskasta leverantörerna så man undviker att sprida felinformation.

Om du redan känner till orsaken och vet att det är Telias fel så kan du självklart ignorera det här inlägget.

@TS: Jäklar vilken otur du hade i det här fallet. Var bara glad att du kan begära prisreducering åtminstone, så får du väl se på EM-spektaklet på någon närliggande sportbar eller hos någon vän/familj. :cool:
“There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.” - Ernest Hemingway
2016-07-02 17:51#10

loliz3n
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
678

Citat av kneign

Telia? Usch nej fyfan tipsa inte om sånt skit.
~ Always reaching for things I can see. ~
2016-07-02 21:06#11

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3416

Citat av RytmiK

#7 Det är långt ifrån endast leverantören som ansvarar för nätverksproblem i många utav fallen. Jag ogillar Telias nätverk p.g.a. personliga orsaker, men jag råder att man alltid tar reda på exakt vad som orsakar problemet och vem/vilka som bär ansvaret innan man börjar smutskasta leverantörerna så man undviker att sprida felinformation.

Om du redan känner till orsaken och vet att det är Telias fel så kan du självklart ignorera det här inlägget.

@TS: Jäklar vilken otur du hade i det här fallet. Var bara glad att du kan begära prisreducering åtminstone, så får du väl se på EM-spektaklet på någon närliggande sportbar eller hos någon vän/familj. :cool:

I mitt fall har det varit telia som felat varje gång, seg jävla support som svarar samma saker varje gång man ringer.

När man själv sitter på kunskaper och förklarar precis vad som måste göras och ändå inget som händer, men bor man på landet så har man inget annat val om man inte vill sitta på 4G vilket jag också vägrar att göra.
With great power, comes great resolution and frame rate

2016-07-03 01:08#12

Redmark
Ingen klan

BrutalCS Legend
1311

Citat av RaskeN

I mitt fall har det varit telia som felat varje gång, seg jävla support som svarar samma saker varje gång man ringer.

När man själv sitter på kunskaper och förklarar precis vad som måste göras och ändå inget som händer, men bor man på landet så har man inget annat val om man inte vill sitta på 4G vilket jag också vägrar att göra.

Så länge jag har haft Telia Fiber, så har jag aldrig haft ett problem.

När de kopplade in Fiber i min lägenhet så var det inte Telia som gjorde det utan ett El-företag, som jag inte minns vad de hette för tillfället. Så om du har haft problem sen dag ett så kan det mycket möjligt varit dåligt kopplat.
Om man har ständiga problem kan man alltid knacka på någon granne och fråga om de också har liknande problem som du.

Att fråga skadar ingen. :)

Hoppas allt löser sig.
11 kommentarer, visar 1-11 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR