FORUM
FORUM
Forumindex / BrutalCS / Ett förslag ni sent kommer att glömma :)
2016-09-06 01:42#1

NyZtan0
Ingen klan

BrutalCS Noob
4

Hallå!

Min första tråd på BrutalCS forum efter än väldigt lång period som medlem!

Jag spenderar väldigt mycket tid på era arena servrar och folk klagar ofta på att dom tycker det är tråkigt när man "tryhardar"

Här är min profil: så¨att ni kan förstå att jag spelar väldigt mycket på servrarna: http://www.brutalcs.nu:81/arenastats/profile.php?id=36484029

Så jag kom på en idé på den kritik jag fått och som visa inte tycker är så skoj. Jag kom faktiskt på två st olika förslag som jag hoppas att ni kan göra till verklighet. Gör en elite server! Alla skulle njuta av detta och ni kommer att bli prisade med god feedback av communityn.

Förslag nummer 1:
Gör en arena server där bara dom som är supreme+ kan delta i.

Förslag nummer 2:
På dom vanliga arena servrarna så måste man ha 1750+ ELO för att kunna joina elite servern.

Personligen så tycker jag att förslag nummer 1 är lite bättre men förslag nummer 2 är en väldigt bra backup om förslag nummer 1 inte skulle kunna fungera på det tekniska hållet.

Jag hoppas att dessa förslag inte får så mycket motstånd då jag tycker det är en självklar grej som redan bör existera. Spelarenan hade ett hyfsat bra system och det var över 10 år sedan och vi har inte sätt något liknande i CSGO. Även om detta inte är Spelarenans system så ger det en liknande effekt då spelarenan också hade elite servrar som var väldigt skoj att spela på även om många som fuskade tråkigt nog.

Senast redigerad 2016-09-06 01:46
12 kommentarer, visar 1-12 - Första « [1] » Sista
2016-09-06 02:28#2

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3427

Tack för feedbacken!

Personligen tycker jag att det simplaste sättet borde vara att döpa om ett par arena-servrar till "BrutalCS Arena *play2win*" eller liknande. Skulle det vara värt att testa först? Klagar folk be dem joina rätt server liksom. ^^

Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.
2016-09-06 02:38#3

NyZtan0
Ingen klan

BrutalCS Noob
4

Det skulle tyvärr inte ge ut samma effekt om man bara döpte om en server. Jag skulle vilja att det finns något slags requirement för att joina så att det blir en riktig elite server. Så att folk går in i varje 1v1 för att vinna den som om det vore ett clutch scenario eller liknande, då kan folk utveckla sig som spelare.

Uppskattar svaret ändå.
2016-09-06 02:53#4

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3427

Ja, och soper kommer ju då droppa om det är bra spelare som spelar (eller easy aim träning för er proffs så droppar de nog snabbt).

Vi har samma mål, bara det att jag tycker man kan börja med att testa det som är gratis och snabbast. Annars kan man behöva hyra in kodare för plug-in osv om inte käre Frigolit jobbar gratis åt BCS, eller om det finns färdiga buggfria plugins för just det du beskriver.

Det skulle vara intressant att höra vad styrelen tycker om idéen!

Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.
2016-09-06 06:12#5

NyZtan0
Ingen klan

BrutalCS Noob
4

Proffs är väl att ta i lite gran hehe. Tror inte att det kommer göra någon skillnad alls om man bara byter namn på servern. Det kanske inte är det mest enkla att koda men det skulle vara värt det. Jag tror att många proffs skulle ta sig in på servrarna också så det skulle vara skoj.
2016-09-06 09:53#6

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3424

DEt skulle ändå behövas undantag ifrån den regeln, pga vi admins som aldrig typ spelar men tar fuskare etc.

With great power, comes great resolution and frame rate

2016-09-06 11:09#7

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2111

Här är ett bättre förslag
Ignorera skitstövlarna som gnäller.

Att separera spelare hjälper ingen. Alla som går in i 1v1 får räkna med att någon är bättre. Anledningen med det interna ELO systemet där är att man faktiskt strävar efter att bli bättre. Om alla "eliter" spelar på en annan server så varieras inte svårighetsgraden, och dom dåliga spelarna lär sig INTE att bli bättre.

TL:DR Bara för att någon unge gnäller betyder det inte att man ska anpassa sig efter dom, snarare ska du bemöta dom med ännu hårdare motstånd, bara för att du kan.

Senast redigerad 2016-09-06 11:13
2016-09-06 11:20#8

OG_Kush
Ingen klan

Serveradmin
1313

Citat av Evilkenevil

Här är ett bättre förslag
Ignorera skitstövlarna som gnäller.

Att separera spelare hjälper ingen. Alla som går in i 1v1 får räkna med att någon är bättre. Anledningen med det interna ELO systemet där är att man faktiskt strävar efter att bli bättre. Om alla "eliter" spelar på en annan server så varieras inte svårighetsgraden, och dom dåliga spelarna lär sig INTE att bli bättre.

TL:DR Bara för att någon unge gnäller betyder det inte att man ska anpassa sig efter dom, snarare ska du bemöta dom med ännu hårdare motstånd, bara för att du kan.

Håller med om detta!

OLDSCHOOL ADMIN

2016-09-06 23:56#9

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3427

Citat av NyZtan0

Proffs är väl att ta i lite gran hehe. Tror inte att det kommer göra någon skillnad alls om man bara byter namn på servern. Det kanske inte är det mest enkla att koda men det skulle vara värt det. Jag tror att många proffs skulle ta sig in på servrarna också så det skulle vara skoj.

Vi har en del proffs på våra servrar, om du är ett av dem låter jag dig bestämma hehe.

Och ja, jag håller med. Name change gör nog inte mycket. Men varför inte testa på en server och se. Då vet vi, istället för att tro. :rolleyes:

Sedan har posterna ovan en poäng, låt gnällspikarna gnälla så att det viner om öronen. Inom kort möter du någon som är vettigare, för det finns mycket vettigt folk på BrutalCS :love:

2016-09-07 06:42#10

NyZtan0
Ingen klan

BrutalCS Noob
4

Visst har ni proffs som lirar på era servrar men inte speciellt ofta. Jag tror att många proffs skulle njuta av en 1v1 server med högre kaliber, då kommer nog flera in proffs in samtidigt och lirar mot varandra. Sedan lirar dom på stream och intresset för BrutalCS ökar.

Att "gnällspikarna" gnäller har inget med saken att göra egentligen. Jag vill ha elite servrar för att det skulle bli en så otroligt mycket mer roligare spelupplevelse.
2016-09-07 08:22#11

Larzon
Ingen klan

Serveradmin
100

Skulle vilja påstå att minst en Major-spelare lirar hos oss varje dag :)
Ofta är väl iofs rätt relativt också.

Vad jag vet så är dom väldigt nöjda, men förslaget är intressant.

Senast redigerad 2016-09-07 08:25
2016-09-07 09:19#12

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2236

Det TS föreslår i förslag 2 går att uppnå med ett väldigt simpelt plugin.
Om någon joinar med 1750- ELO blir de automatiskt kickade med något meddelande i stil med "To low ELO", detta med undantag för serveradmins som kan joina som vanligt för att kunna ta fuskare. Detta bör inte ta mer än 30 minuter att slänga ihop.
2016-09-07 13:50#13

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3531

Jag ska försöka svara på ett par av frågorna här inne:

"Gör en arena server där bara dom som är supreme+ kan delta i."
Det finns endast ett sätt att ta reda på ett kontos rank i dagens läge, det är genom en hemsida som har ett sorts botsystem som kollar din rank helt enkelt. Detta systemet är dock inte optimalt, och därav skulle inte det gå att tillämpa för vår del.

"På dom vanliga arena servrarna så måste man ha 1750+ ELO för att kunna joina elite servern."
Vi har tidigare diskuterat detta, och har dragit paraleller med föreningar som har EAC, vår gamla VIP-serversatsning. Dessa servrar har vart tomma sedan start, och har aldrig blivit fulla. Vi kan ta upp diskussionen igen och se om det är något som vi vill införa, tyvärr innebär det att inte lika många medlemmar kan få ta del av det som BrutalCS kan leverera.

Citat av NyZtan0

Visst har ni proffs som lirar på era servrar men inte speciellt ofta. Jag tror att många proffs skulle njuta av en 1v1 server med högre kaliber, då kommer nog flera in proffs in samtidigt och lirar mot varandra. Sedan lirar dom på stream och intresset för BrutalCS ökar.

Att "gnällspikarna" gnäller har inget med saken att göra egentligen. Jag vill ha elite servrar för att det skulle bli en så otroligt mycket mer roligare spelupplevelse.

Vi har ett stort antal proffs som spelar väldigt ofta på våra servrar. Dessa vill ha snabb action då de är på servrarna i 30-60 minuter för att värma upp. Det är inte optimalt för dessa att springa runt halva mapen för att hitta en spelare(Då servern kommer att stå tom under större delar av dagen).
12 kommentarer, visar 1-12 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR