FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / CSGO Update förstör för communityn
2016-09-17 18:43#1

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2204

Hejsan alla.
Nu har de ännu en gång släppt en hemsk csgo update.

Denna update gör bl.a. att du kan hoppa längre. D.v.s. ett hopp som du tidigare kom ca 250 units på kan nu kanske bli 260 units.

Detta är hemskt och förstör så många mods.

BHOP, MG, KZ, SURF, HNS..
Alla dessa mods har kartor där hopp har noga uträknad distans mellan platformar. Vissa hopp ska vara svåra, vissa mindre svåra. I.o.m. senaste uppdateringen blir nästan alla dessa hopp enkla. Duktiga spelare kan nu få longjumps med 300 units som gör att du på vissa maps kan ta dig till ställen där du egentligen inte ska kunna vara. Med fler units per hopp kan du även slå tidigare rekord på surf, kz, mg och bhop maps och tidigare världsrekord har blivit meningslösa.

Denna uppdatering ändrar även hur duck-spam hanteras vilket i sin tur har gjort att gstrafe (tigidare känt som rysshopp), som communityn tagit tillbaka med hjälp av plugins efter att valve tog bort det från 1.6, ännu en gång förintats från spelet.

När ska valve börja tänka på deras community-hostade servrar?
har du några idéer om plugins eller cvars som går att labba med för att lösa problemet? Skriv gärna här.

Senast redigerad 2016-09-17 18:46
1 kommentar, visar 1-1 - Första « [1] » Sista
2016-09-17 19:28#2

kapisch
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2108

Jag vet inte, jag saknar bara ord för hur dåligt det sköts. De börjar lyssnar på feedback och inför bl.a. betatestande men lyckas ändå förstöra ännu mer än vad de brukar när de releasar en update med fler buggar än vad spelet hade innan.

Men så länge AWP:n låter coolt och kan locka till sig lite CoD kids så är väl allt frid och fröjd.

Jag hade skämts om jag var Valve dev.

Senast redigerad 2016-09-17 19:29
1 kommentar, visar 1-1 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR