FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Fråga ang plugin till csgo server
2016-10-16 03:53#1

psyksjuk
Ingen klan

BrutalCS Legend
1086

Tja, driver en liten minigames server, för det mesta för mig och ett par polare men vi har tänkt att lägga in så det står i chatten t.ex

:välkommen till "server namn"

:Joina gärna våran teamspeak kanal "ip"

:Gå med i vår steamgrupp för att få lättare kontakt med ägare/admins

Och liknande, använder för tillfället advertisements 2.0

Men det funkar inte med ÅÄÖ, någon som vet om det finns en lösning på detta? Sökte runt i tråden för pluginet men då det finns typ 4.3 miljarder olika sidor i tråden så är det jobbigt att hitta.

Sedan är bans en annan fråga, har bannat ett par personer men dom verkar kunna komma tillbaka innan bannen har gått ut.

Tack på förhud, kommer fortsätta leta lösningar själv ofc men om någon är snabbare än mig och svarar i tråden så skulle det vara guld värt <3
2 kommentarer, visar 1-2 - Första « [1] » Sista
2016-10-16 23:06#2

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2166

När du läser ads från en .ini eller .cfg fil tror jag att det lätt blir så att unicode och övriga specialla chars filtreras bort. Kör du istället så du läser ads via SQL så brukar det fungera galant då du själv ställer in charset för din SQL DB. Det är dessutom mer praktiskt om du vill kunna administrera sånt remote, ge access till andra eller om du vill köra samma på flera servrar. Jag rekommenderar då AdSQL som jag dessutom kör själv.

Ang dina bans så tror jag att du endast cachar bansen i den nuvarande sessionen om du inte har något separat plugin. D.v.s de kommer att kunna joina igen efter mapchange. När de gäller gags/mutes så tror jag även de kommer kunna snacka/skriva igen efter mapchange eller efter att de har reconnectat. För att administrera allt i ett så rekommenderar jag Sourcebans++.

Sen tycker jag du kan titta lite på [CS:GO] Web Shortcuts som gör att du kan visa en hemsida i ett MOTD fönster in-game. Vad som är bra med detta, i ditt fall, är att du enkelt kan lägga in snabblänkar för att visa din steamgupp, t.ex !steam eller whatever. Du kan också göra det enkelt att joina din TS kanal genom att lägga in följande URL ts3server://XXX.XXX.XXX.XXX:PORT
Detta gör att användaren direkt kan ansluta till din TS server in-game utan att behöva tabba ned och göra nåt...

Senast redigerad 2016-10-16 23:14
2016-10-17 19:45#3

psyksjuk
Ingen klan

BrutalCS Legend
1086

Citat av k0nan

När du läser ads från en .ini eller .cfg fil tror jag att det lätt blir så att unicode och övriga specialla chars filtreras bort. Kör du istället så du läser ads via SQL så brukar det fungera galant då du själv ställer in charset för din SQL DB. Det är dessutom mer praktiskt om du vill kunna administrera sånt remote, ge access till andra eller om du vill köra samma på flera servrar. Jag rekommenderar då AdSQL som jag dessutom kör själv.

Ang dina bans så tror jag att du endast cachar bansen i den nuvarande sessionen om du inte har något separat plugin. D.v.s de kommer att kunna joina igen efter mapchange. När de gäller gags/mutes så tror jag även de kommer kunna snacka/skriva igen efter mapchange eller efter att de har reconnectat. För att administrera allt i ett så rekommenderar jag Sourcebans++.

Sen tycker jag du kan titta lite på [CS:GO] Web Shortcuts som gör att du kan visa en hemsida i ett MOTD fönster in-game. Vad som är bra med detta, i ditt fall, är att du enkelt kan lägga in snabblänkar för att visa din steamgupp, t.ex !steam eller whatever. Du kan också göra det enkelt att joina din TS kanal genom att lägga in följande URL ts3server://XXX.XXX.XXX.XXX:PORT
Detta gör att användaren direkt kan ansluta till din TS server in-game utan att behöva tabba ned och göra nåt...

Tack för ett så pass detaljerat svar! :)

Skall ta och kolla på alla länkar du skickat!
2 kommentarer, visar 1-2 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR