FORUM
FORUM
Forumindex / [CSGO] Bannad? / Bannad för att?
2016-11-28 18:14#1

mentalish
Ingen klan

BrutalCS Noob
5

Hade en diskussion med folk på kz server ang att ljbind är script,

hur som haver fick en varning utan nån förklaring vad den var för.
Frågade varför, fick svaret att jag harassar folk, när jag kallar dom scriptare.
Diskuterade vidare, och när admin fick nog bannade han mig. utan för varning.

DK [PRO] ADMIN fq: Harrasment against an admin and several other players. Can't seem to understand why rules were made, instead of his opinion.
DK [PRO] ADMIN fq: Now, any other who wants to call me a scripter?

Har inte harassat någon, har en vanlig diskussion, och ställer frågor, han försöker dock leda mig in till att testa göra ett bind så jag ska bli bannad. jävligt bra admin huh?`

Samt att han hotar folk att testa kalla honom en scriptare, aka butthurt.

DK [PRO] ADMIN fq: People has to see, why rules were made.
messs: DK [PRO] ADMIN fq: Their personal moral, doesn't make it okay to call someone a cheater.

Har aldrig någonsin kallat någon för en fuskare, men jag har kallat någon en scriptare, vilket är helt olika saker, efter som ljbind är tillåtet, vilket dessutom är ett script. men det är ovisentligt. det viktiga är istället att admin kanske ska lära sig att bete sig, om något är det jag som känner mig harassad av admin.

Jag har väl all rätt att diskutera olika synpunkter med andra medlemmar? ingen sa åt mig att jag inte skulle diskutera saken, admin diskuterade ju själv saken med mig?

Men för att han inte fick sin vilja fram så blev han butthurt och bannade mig istället för att be mig sluta diskutera saken.

http://gamebanana.com/scripts/cats/1945

Om du googlar efter scripts till csgo 1.6 eller source, så hittar du gamebanana aka fpsbanana. en av de största communities som funnits sen 2001, går du in på scripts så hittar du direkt folk som scriptat. enligt gamebanana är scripts att du slår ihop flera commands i ett bind, men enligt admin var det inte ett script att binda duck och hopp i en sekvens till en key?

Men då får jag inte kalla honom för en scriptare.

DK [PRO] ADMIN fq: SO, calling an admin a cheater, scripter, not followering oders, not lisning to warnings, insulting other people?

jag har inte kallat någon för en fuskare, jag har inte fått nån order, jag har inte fått nån varning som förklarat vad jag gjort fel, jag har inte förolämpat någon/något förutom hans skeva syn på script

Kanske ni ska kika in på

Senast redigerad 2016-11-28 18:25
7 kommentarer, visar 1-7 - Första « [1] » Sista
2016-11-28 18:40#2

Yapic
Ingen klan

Ledamot
3428

Steamid?
2016-11-28 18:50#3

mentalish
Ingen klan

BrutalCS Noob
5

STEAM_1:0:16961740
2016-11-28 20:50#4

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6456

Har sänkt din ban till 12h.

Du skriver lite osammanhängande och jag har svårt att förstå vad exakt som hänt.

Du skriver:

Citat

hur som haver fick en varning utan nån förklaring vad den var för.
Frågade varför, fick svaret att jag harassar folk, när jag kallar dom scriptare.
Diskuterade vidare, och när admin fick nog bannade han mig. utan för varning.

Som jag förstår så varnar admin dig. Du förstår inte varför och frågar honom och han förklarar. Sedan fortsätter du diskutera i chatten efter varningen och förklaringen och får en ban.

Först skriver du att du får en varning och sedan att du inte fått en varning.

Sen angående ljbind. Eftersom det är tillåtet så ser jag ingen mening med att man ska anklaga folk för att använda det. Eftersom det är tillåtet så kan jag förstå varför folk också tar illa upp om de blir anklagade eftersom de blir anklagade för något som är tillåtet.

Eftersom detta leder till problem så kommer vi nu att göra en regel som säger att man INTE får diskutera/anklaga folk för ljbinds.
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2016-11-28 22:49#5

mentalish
Ingen klan

BrutalCS Noob
5

Jag fick en varning ja, för att jag tydligen anklagade för script, vilket admin ansåg var fuskare.

Men då ifrågasatte jag. För att det är ett script? men det är ett "tillåtet" script, något många ser ner på och även borde se ner på.

Sen diskuterar vi vidare och jag blir bannad.
Sedan diskuteras det vidare på servern och admin erkänner att han "moraliskt" tycker det är fel att använda scriptet.

Det står även i era regler att det inte är tillåtet att använda script.
Jag förstår att det är svårt att se om man använder script, men det ändrar ju inte reglerna att det inte är tillåtet?

Jag tycker istället att admin uppträdde omoget, och istället för att försöka diskutera och förstå valde han att banna mig för det.

Varför jag inte får diskutera saken med folk förstår jag inte?
Ska vi istället inte diskutera saker? ska vi inte försöka få en bättre community genom att diskutera?
Ska vi bara blunda för att folk använder "tillåtna" script?

Senast redigerad 2016-11-28 22:53
2016-11-28 23:21#6

Sockerkorn
Ingen klan

Huvudadmin
1179

Citat

§1 Admins ord är lag
Du som spelare måste alltid följa våra regler samt följa admins ord utan gnäll. Passar det inte finns det andra servrar att spela på.

Om en admin ber dig att avsluta diskussionen så är det detta som gäller. Sen om du tycker det verkar opassande eller orättvist kan du alltid vända dig till forumet eller discord & kontakta en styrelsemedlem där om det.

Citat

Ska vi istället inte diskutera saker? ska vi inte försöka få en bättre community genom att diskutera?

På forumet går det jätte bra att diskutera då folk inte tar illa upp som påverkar stämningen på servern.

Citat

Ska vi bara blunda för att folk använder "tillåtna" script?

Kz servern körs via KzTimer, där dom har sina egna globala regler och så länge detta bind tillåts via dem så lär det alltid tillåtas på BrutalCS servrar.

2016-11-29 00:15#7

mentalish
Ingen klan

BrutalCS Noob
5

Admins ord är lag ja, men admin har inte precis bett mig sluta diskutera, han bad mig sluta anklaga folk för fusk, vilket jag aldrig gjort, get your facts straight sockerkorn.

Stämningen är när du sitter där eller? whack.

Och om du kollar KzTimer så är enda anledningen att det är tillåtet för att det är svårt att motbevisa, inte precis att de vill tillåta det. så varför ska vi då promota script?

Your silence implies your consent
2016-11-29 00:25#8

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6456

Det är ingen som promota scripts. Om inget annat så tror jag nog att det är större risk för motsatt effekt genom att sitta och prata om det på servern eftersom fler kommer prova det när det får reda på att det går.

Hur som helst tror inte vi kommer någonvart här. Låser tråden nu.
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
7 kommentarer, visar 1-7 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR