FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Hjälp med komponenter till ny speldator
2018-06-02 10:17#1

kneign
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
92

Hejsan alla på BrutalCS!

Jag är rätt ny på det här med datorer. Har byggt ihop en dator på egen hand för 3 år sedan, mer än så har jag inte gjort. Därför behöver jag lite hjälp nu då jag känner att min dator börjar göra sitt, ligger med runt 100 FPS på CS:GO. Så tänkte uppdatera med en ny dator och att tjejen får använda min nuvarande (hon har ingen i dagsläget)

Jag har lagt ihop en lista med komponenter: https://www.inet.se/produkt/b1010574/zap-monster

Kan ni som möjligtvis är något mer erfarna än jag kolla och se vad ni tycker? Är det något jag behöver/borde byta ut? Kan ni i så fall nämna det och förklara varför? :D

Enormt tacksam för den hjälp jag kan få så att jag får en suverän speldator! (Min budget är runt 25000 kronor)

Obs, spelar i princip bara CS:GO. Tycker även om Tom Clancy's The Division, H1Z1, GTA V och World of Warcraft. Så gärna att datorn presterar bra även på dessa spel!

Ha det bäst :)

Senast redigerad 2018-06-02 10:36
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
2018-06-04 11:08#2

oogliboogli
Ingen klan

Grafiker
621

Lite man skulle kunna ändra, men beror på hur du vill göra. Att gå för 9k kr grafikkort känns overkill, om du verkligen vill fylla ut budgeten så kan man köra SLI/Crossfire. Och jag ser att du har valt K versionen av Intel processorn. Planerar du på att överklocka? Isfåfall vilken frekvens vill du ligga på t.ex max frekvens (4,0), oc frekvens som är balanserad (3,7) efter stresstestning? Ev vattenkylning om du tänker gå den extrema vägen.
woolooloo
2018-06-18 02:19#3

kneign
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
92

Citat av oogliboogli

Lite man skulle kunna ändra, men beror på hur du vill göra. Att gå för 9k kr grafikkort känns overkill, om du verkligen vill fylla ut budgeten så kan man köra SLI/Crossfire. Och jag ser att du har valt K versionen av Intel processorn. Planerar du på att överklocka? Isfåfall vilken frekvens vill du ligga på t.ex max frekvens (4,0), oc frekvens som är balanserad (3,7) efter stresstestning? Ev vattenkylning om du tänker gå den extrema vägen.

Tack för att du noterade det om processorn. Jag har inte planerat att gå all in på så vis att jag vill sitta och överklocka. Har nu ändrat till en vanlig i7 8700 processor.
Grafikkortet har jag hört bra om och jag vill ha något som står sig ett tag framöver. Kör just nu på GeForce 960. Men menar du att SLI skulle ge bättre prestanda?

Beställningen är skickad, tog utan montering så att man har något att göra hemma under de kommande dygnen :)

Senast redigerad 2018-06-18 02:19
2018-06-18 11:37#4

RaskeN
Ingen klan

Serveradmin
3439

Jag hade ändå valt K modellen för att öka efterfrågan vid en ev. framtida försäljning.
With great power, comes great resolution and frame rate

3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR