LOGIN
SENASTE ARTIKLAR
SENASTE NYHETER
NYHETER
För ett par minuter sedan lanserades nästa officiella uppdatering för Counter-Strike 1.6. Ni behöver således inte längre köra BETA för att få dessa fixar.

• Returned mouse input to using windows messages rather than raw input, this should correct the sensitivity change people have seen
• Added a "Raw Input" checkbox in the Mouse tab of the Options dialog. This button toggles the "m_rawinput" cvar. If selected raw input API's will be used to get mouse input, usually with lower latency but missing the post processing from your OS's Window manager
• Added a "Low video quality" option in the Video tab of the Options dialog. Use this check box if you have an older GPU and want to trade off visual quality for FPS
• Re-enabled a fps cap of 100. You can override this behavior if you want to run faster by setting fps_override to "1" but some mods may not behave properly
• Added support for binding the multiply key on the numeric keypad, the engine bind name for this new key is "kp_mul"
• Added support for binding Windows key, key name "win". Be careful binding this key, your OS may also act on presses from it
• Made keypad enter key activate an item when pressed in the server browser
• Made the "timerefresh" command require sv_cheats be set for its use. This command is for developer profiling and shouldn't be generally used
• Added listing of games from the valve_downloads folder in the New Game dialog
• Added "speak_enabled" cvar, if set to 0 then the "spk" and "speak" commands are disabled
• Added "edicts" option to liblist.gam file, for use in mods that want more than 900 entities in their maps
• Improved HTTP download performance
• Improved movement when running at more than 100fps
• Removed now unused sv_voicecodec and sv_voicequality cvars
• Renamed gl_ztrick cvar to gl_ztrick_old, usage of this cvar is deprecated and caused rendering issues

• Fixed left shift key presses not detecting properly
• Fixed viewdemo command causing a crash
• Fixed load dialog in viewdemo command not actually loading the demo
• Fixed Player List dialog not allowing you to mute a player
• Fixed crash on restart if you had the serverbrowser active
• Fixed double entries in the sprays list pulldown under options
• Fixed crash if Windows OS level DEP setting was turned on for all programs and you ran in software mode
• Fixed downloading of content from servers via HTTP, both if you got a 404 error on one of the links or the file was in the base download folder
• Fixed some commands writing config files to a bad path
• Fixed corruption of text input when hitting backspace while composing a message
• Fixed mouse clicks sometimes being lost


*Uppdatering:
Här kommer lite förklaringar angående mouseacc och de nya inställningarna. Notera att det fortfarande buggar vad det gäller m_rawinput. Musen hänger inte riktigt med som den ska och Alfred (kodaren) arbetar på att lösa detta. Han skriver följande:

Citat

"Okay, next release will add a "-mousethread" command line option and a "m_mousethread_sleep" cvar. If "-mousethread" is set then on Windows (and only windows) we will spawn a thread to scan for mouse input every m_mousethread_sleep milliseconds, the main game thread then picks it up when needed. This should better capture micro movements that may be lost due to the frame rate of the main engine (or dips in it). "

m_rawinput "0"
Det återställer musen till att agera som den gjorde före den stora uppdateringen. Du ska ha denna på 0 om du vill ha tillbaka mouseacc.

m_rawinput "1"
Aktiverar en inbyggd rinput. Du behöver såldes inte köra rinput.exe längre. Du ska ha denna på 1 om du körde rinput tidigare.

Sedan finns det ytterliggare ett par inställningar som hanterar mouseacc.

m_customaccel "0"
Denna slår av och på mouseacc.

m_customaccel_exponent "1"
Vet inte riktigt vad denna gör men här är en engelsk förklaring: "Mouse move is raised to this power before being scaled by scale factor."

m_customaccel_max "0"
Vet inte riktigt vad denna gör men här är en engelsk förklaring: "Max mouse move scale factor, 0 for no limit."

m_customaccel_scale "0.04"
Denna inställning ändrar hur mycket mouseacc du vill ha. Denna får du leka med ordentligt tills du hittar rätt känsla som passar dig.
Skriven av:Christopher 'Ejziponken' Szabo
Publicerad:2013-02-20 19:54
Senast ändrad:2013-02-21 09:20
Kommentarer:12
Visningar:1429
KOMMENTARER
#1
2013-02-20 19:56
Fler nyheter! :)

OnT: Najs :love:
#2
2013-02-20 20:29
Hoppas det löser fler problem!
#3
2013-02-20 20:36
Väldigt många som fått nya musproblem, musen hackar när man drar snabbt från höger till vänster. Typ som att musen slutar när man drar, ganska svårt att dodga en flash. Samt att det känns som att musen har lite delay. Inte bara jag som har det problemet.
#4
2013-02-20 20:44
#3 Stämmer. De måste antagligen fixa det lite bättre. Kör m_rawinput 1 sålänge.
#5
2013-02-20 21:19
#3

Jag stötte på samma problem men fixade det. G Kryssa i "Raw mouse input" i Options -> Mouse

Det fixade problemet för mig :) (I betan)
#6
2013-02-20 21:35
#4/5, Problemet då är ju att min mouseacc försvinner helt. Jag får helt enkelt vänta på nästa update..
#7
2013-02-20 21:47
Gött att dom är så pass snabba med nya updates ;)
#8
2013-02-20 22:03
gött :)
#9
2013-02-20 22:21
Jävlar vad dom uppdaterar..
#10
2013-02-21 06:42
Från Alfred angående musproblemen:

"Okay, next release will add a "-mousethread" command line option and a "m_mousethread_sleep" cvar. If "-mousethread" is set then on Windows (and only windows) we will spawn a thread to scan for mouse input every m_mousethread_sleep milliseconds, the main game thread then picks it up when needed. This should better capture micro movements that may be lost due to the frame rate of the main engine (or dips in it). "
#11
2013-02-21 15:00
Snart måste man ha en jävla handbok för att spela cs.
#12
2013-02-24 11:45
#11 :D
AKTIVA TRÅDAR
BRUTALCS UNDERSÖKNING
Vilka karta spelar du helst DM på? (228 röster)

de_dust2
de_mirage
de_inferno
de_nuke
de_cache
de_tuscan
de_train
de_season
de_overpass
Någon annan

SOCIALA MEDIER