LOGIN
SENASTE ARTIKLAR
SENASTE NYHETER
NYHETER
Polisen i Helsingborgsområdet misstänker att runt 15 ungdomar börjat använda sig utav den tunga drogen kokain istället för energidrycker för att kunna spela datorspel hela nätterna.

Runt 15 ungdomar i Helsingborgsområdet misstänks ha bytt ut energidryckerna mot kokain för att orka spela dataspel nätterna genom. Polisen arbetar nu med hypotesen att en ny och farlig trend kan vara på uppgång.

– Föräldrar till spelande ungdomar bör vara vaksamma, det finns en risk att detta sker i en större omfattning än vad vi känner till i dag, säger Jonas Berg, chef för ungdoms och narkotikagruppen i Helsingborg.

Han är starkt kritisk till hur droger framställs i spelkretsar och kommer nu att arbeta vidare med att belysa problemet. – Det finns en viss drogromantik i delar av spelvärlden och det är ett allvarligt problem.

Nästa steg blir att ta upp frågan nationellt inom polisen men också med de sociala myndigheterna, säger han. I det aktuella Helsingborgsärendet finns bevis i form av bland annat chattloggar som vittnar om ungdomarnas knarkande under de långa och ensamma spelnätterna.

Just isoleringen kan vara en orsak till att fenomenet inte är mer uppmärksammat, enligt Stefan Sparring som är överläkare på Maria ungdom i Stockholm:

– Problemet är att ungdomar som sitter uppe och lanar ofta inte kommer i kontakt med polis, socialtjänst eller oss förrän något allvarligt händer. Därför kan det finnas ett stort mörkertal, menar Sparring. Kokain är väldigt spritt i samhället i dag och förekommer bland grupper som utåt sett inte är den klassiska missbrukartypen


Knarkhärvan i Påarp
154 brottsmisstankar
15 misstänkta personer
69 misstankar om narkotikaförsäljning
Beslag av cirka 17 gram kokain
Beslag av cirka 45 gram hasch
Beslag av cirka 25 gram marijuana
Beslag av 7 ecstasytabletter
Beslag av cirka 55 ampuller anabola steroider
Beslag av 1 tårgasspray


Källa: metro.pdf
Källa: hd.se
Skriven av:Christopher 'Ejziponken' Szabo
Publicerad:2011-02-22 08:34
Senast ändrad:2011-02-22 08:41
Kommentarer:69
Visningar:5095
KOMMENTARER
#1
2011-02-22 08:47
Ja det var ju bara en tidsfråga innan ungdomarna skulle inse att redbull inte gav några vingar :/
#2
2011-02-22 08:48
Tommy, vad har du att säga till ditt försvar? :P
#3
2011-02-22 09:02
Jösses, tycker att redbull är överskattat, vad är inte då kokain.
#4
2011-02-22 09:39
Nice.
#5
2011-02-22 10:06
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

så, tommy vi har vittnen!

BERÄTTA FÖR OSS VAD DU OCH BAGAREN HAR GJORT ! >:(
#6
2011-02-22 10:06
Det vita pulvret jag sniffar är ju mjöl och inget annat! :P
#7
2011-02-22 11:05
Haha jo ellerhur, bor i Helsingborg, Påarp ligger inte långt ifrån, varit där många gånger. Det är ju för fan en liten håla. Att 15 ungdomar i Påarp skulle ta kokain istället för RedBull och att det är 69 misstankar för narkotikaförsäljning...låter inte alls realistiskt.

#1 De gör de visst!
#8
2011-02-22 11:17
OMG, Man behöver inte sånt skit för att palla vara vaken ju :)
En bra server med några polare! så kan man sitta hela natten :)
#1 haha klart det vingar, har du inte sett reklamen lr?!
#9
2011-02-22 11:32
Bättre dom tar tjack, det är mer uppiggande drog :)


Skämt å sido, tråkigt att vissa ska behöva droger för att orka spela om nätterna .. nästintill patetiskt.
#10
2011-02-22 11:48
Allvarligt, bor i Helsingborg och var ett lan här i närheten under sportlovet, antar att det var tur att jag inte åkte till det.
Sportdrycker är sin sak men droger, allvarligt? Vem vill riskera sin hälsa och att kanske få ett missbruksproblem bara för att man vill orka sitta uppe och spela dator ett par nätter?

#9, inte nästintill, det ÄR patetiskt.
#11
2011-02-22 11:50
#8 Du kan sitta vaken flera dagar i sträck om du tar kokain.

Tror inte bara det är för att vara vakna de tar kokain när de spelar, eftersom drogen upplevs olika i vilka förhållanden man befinner sig i, kan det nog vara ganska "coolt" att ta lite framför t.ex wow.
Nu fick jag nya idéer så, ska inte babbla på för mkt. Kom ihåg, droger är inte bra! ^_^
#12
2011-02-22 11:57
#11 you made me do it!

Nää, men ett missbruk på köpet är väl aldrig fel.
#13
2011-02-22 12:14
smart, ska nog köpa in några gram till nästa lan!
#14
2011-02-22 12:27
Läste precis om detta i metro. Som du använder som källa.

Känns ju ganska dumt att bruka kokain när man bara kan vrida på dygnet.
#15
2011-02-22 12:34
#11 Spela Oblivion pårökt med max inställningar ska tydligen vara ganska mäktigt :D
#16
2011-02-22 13:49
#15 haha, har också hört något liknande ;)

Det jag ville komma fram till i mitt förra inlägg är det här;
Tror inte bara smågrapparna gör det för att vara uppe, tror dom gör det för att de blir roligare, effekterna är nya och spännande osv.
Dock är det ju tragiskt eftersom de flesta ungdomar inte vet vart gränserna går, hur mycket kroppen klarar av.
Väntar ju bara på att någon dör pga detta så det fuckar för oss andra som faktiskt vet hur mycket man tar som max och kan det här med droger. Tragiskt, men sant.
Fast, så länge de inte dör, kör på för fan
#17
2011-02-22 13:51
lololol.. vad skall man säga :P
#18
2011-02-22 14:27
Kokain är ju inte bra att ta överhuvudtaget. Även om man vet hur mycket man ska ta för att inte dö.

Det är ju extremt dyrt och beroendeframkallande och sånt leder till att folk bryter mot lagen till slut och förstör både sina egna liv och andras i jakten på pengar/kokain.
#19
2011-02-22 14:45
Kokain? Är dom helt dumma i huvudet? Amfetamin som stridspiloter använder för att hålla skärpan är det, det är ju stort skrivfel av tidningen, det som gör det komiskt xD

Artikel om dopade datorspelare: http://www.sweclockers.com/nyhet/8200-dopade-datorspelare

Det roliga där är att dom visar en bild på en "joint". Gemene mans drogundervisning är inte på topp. Kokain ger ett kortvarigt rus och är dyrt. Amfetamin är uppiggande, ger långt rus och är billigare. Vad tror ni missbrukas mest framför datorerna? Ja inte kokain iaf, det finns ju knappt i Sverige att få tag på, man får väl åka till typ Madrid för att få tag på koks så man kan gejma hela natten.
#20
2011-02-22 14:47
#19 Kokain finns att få tag på i Sverige, om man känner rätt personer/letar på rätt ställen.
Kanske inte lika rent som i USA men det finns.
#21
2011-02-22 14:50
#19 Kanske för att det där är en gammal nyhet? :0
2008-08-30 20:12

Läser aldrig tidningar eller nyheter för det står bara 100% skit om allting.
Men skulle inte förvåna mig för 5öre om dagens ungdomar skulle tro att Kokain skulle vara bättre för att hålla sig vaken.
Dagens ungdomar är så förstörda så det finns inte.
#22
2011-02-22 14:53
så går det när vi inför åldersgräns på energidryck bättre att ungdomar blir beroende på energidryck än droger.
#23
2011-02-22 14:57
#22 Lär nog inte vara åldersgräns som har orsakat detta, det har aldrig stoppat folk tidigare att ha 20 på systembolaget tex.
Visst några 13åringar kanske inte kan köpa den där RedBullen som dom kände för en fredagkväll.. men känns lite långt steg att dom skulle leta upp en dealare och köpa Kokain för det? :P
#24
2011-02-22 15:37
#19, tyvärr tror jag inte att det är alltför svårt att hitta koks i Sverige. Framförallt inte här i Helsingborg, förra året tror jag att polisen hittade någon som försökte få in 200-300kg hasch och något år före det någon som försökte få in 350 kg i en bil. Så jag tror inte att det är alltför svårt att hitta.

http://hd.se/skane/2010/05/26/kokain-bland-fryst-broccoli/ Känner en som jobbat med en av de som åkte fast.

Går du in på hd.se och söker på hasch så hittar du typ 20 artiklar de senaste 4 månaderna och du hittar flera som försökt smuggla allt från 30-700 kg hasch, så jag tror nog det existerar en del kokain i sveriga :)
#25
2011-02-22 15:53
Bara töntar som inte kan hålla sig vakna och måste dricka energidryck :)
#26
2011-02-22 16:08
#25
Instämmer helt! :)
#27
2011-02-22 16:38
Redbull är bäst!
#28
2011-02-22 17:22
Anabola steroider trodde jag inte kunde beslagtas över huvud taget?! Bara att det var förbjudet att tävla med dom men att allt övrigt bruk och försäljning var helt laglig i Sverige...
#29
2011-02-22 17:23
Redbull, någon kickup snus, mellan matcherna går man ut o tar en cigg + lite koffein recip piller :)
Man behöver ingen kokain för att orka sitta 24/7
#30
2011-02-22 17:37
Kokain, vilka mesar. Riktiga lirare kör Mephedrone ^^
#31
2011-02-22 17:38
#28 det är olagligt, finns dock lagliga sätt att få större muskler.
Som t.ex Ta ut en del blod, gymma i några månader/år, sen sätta in blodet igen. Har för mig att det är lagligt, dock är det livsfarligt.
#32
2011-02-22 17:45
Redbull dricker man ju för det är gott, vanlig läsk.. har ingen inverkan. Även perfekta grogg virket. :)

Kaffe is teh shit! :/
#33
2011-02-22 17:50
Den där personen med tårgasspray är den riktige boven! :D

Knark och droger är inte positivt i någon ände, dels för att du blir beroende och kostar mycket, dels för att du förstör ditt liv. Nu vet ju jag inte så mycket om det här med mitt liv på 13 korta somrar utan jag går utefter vad jag hört och läst.
#34
2011-02-22 17:59
#33, cigg & snus är heller inget positivt, du blir beroende och det kostar och du skadar dig. Alkohol är inte heller positivt, du kan bli beroende, det kostar och skadar dig.
Men detta är lagligt? Varför?
Jo, för staten tjänar pengar på det. Så fort staten hittar ett sätt att tjäna pengar på t.ex cannabis kommer det bli lagligt.
Har det skadat Amsterdam något med att dom har legaliserat det?

Kan sitta och skriva om detta hur länge som helst, men där har du en tankeställare iaf.
Tack & hej!
#35
2011-02-22 18:18
Som det kan gå :(
#36
2011-02-22 19:13
#34 Ganska roligt när folk som argumenterar mot cannabis ska dra fram statestik och bevis (mestadels i USA) för att det är skadligt eller förstör samhälle.
#37
2011-02-22 19:44
#36 som tur är finns det knappt några dödsfall orsakat av enbart cannabis, om man jämför med alkohol t.ex.
Rolig värld vi lever i.
En annan grej med cigaretter och annan tobak är ju att först vill dom att man ska köpa det, för att sedan tjäna pengar på att folk ska sluta, med att tillverka plåster, sluta rökalinjer och annat.
#38
2011-02-22 19:50
Man kan inte räkna dödlighet av cannabis, utan får man räkna på dödlighet av rökning.
Att ingen skulle dö av cannabis är fetaste lögnen som funnits.

Jag önskar livet ur alla som skapar droger, då syftar jag inte på mediciner som botar utan på riktiga droger som inte botar.

Att hålla på med droger har bara EN enda utgång, finna inga undantag och det är förstörelse. Det förstör bara en själv och/eller för släkt och vänner.
#39
2011-02-22 20:11
#38 - Vill bara påpeka att cannabis, lsd, snus, cigaretter, alkohol mm. är droger.
Det behöver inte alls förstöra för dig själv och/eller för släkt och vänner.

Mvh
#40
2011-02-22 20:26
Oj detta hade jag verkligen ingen aning om:

Riksdagen antog en lag 1992, reviderad 1999, mot Dopning (i lagen heter det dopning). Det förbjuds att inneha, införa, överlåta, förvärva i överlåtelsesyfte, försälja, producera och bruka anabola-androgena steroider (AAS), Testosteron och tillväxthormon (hGH), samt preparat som ökar produktionen eller frisättningen av dessa hormoner. Brott mot denna lag kan innebära fängelse­straff upp till 4 år.
#41
2011-02-22 20:27
#39 Nej men chansen finns ju att du snetrippar på LSD och hoppar ut från ett hustak.
#42
2011-02-22 20:36
#39 Visst cigaretter, snus och alkohol klassas som "Droger", men inte i folkmun. Du glömde även kaffe. Men nu var det inte riktigt kaffe eller liknande "Droger" som jag syftar på när jag nämner ordet Drog, för mig är Kaffe, alkohol, snus och cigarretter ingenting jag kommer förknippa med droger.

Det är väl klart att man gör dumma saker när man är full.

Men chansen är nog betydligt större att man får för sig att göra så pass dumma grejer som att "Oh, jag tror jag kan flyga" och ställa sig på ett tak och hoppa ut.
Riktigt den effekten har inte alkohol, utan då är det mer "Tragiskt liv jag har egentligen, nu hoppar jag" istället för att man inbillar sig något.
#43
2011-02-22 21:06
Kan detta ha något med 15-årsgränsen på energidrycker? Staten får skylla sig själv.
#44
2011-02-22 21:07
#43 Nej det kan det inte.
Har absolut ingenting med det att göra.
#45
2011-02-22 21:19
#42 håller med, om man ska räkna kaffe, alkohol, snus och cigarretter som droger så tycker jag lika väl att man kan räkna allt som är beroendeframkallande och skadligt i stor mängd. En grej är socker, socker är inte alls lika farligt som det jag nämnde ovan, och absolut inte i närheten av lika farligt som kokain osvosv. men just det att det säljs i vanliga livsmedelsaffärer, ingen åldersgräns, företag försöker få i fler och fler procent socker i deras produkter utan att smaken ska förändras för att socker är billigt. Även det att dem kan göra hur mkt reklam för det utan att behöva ha "socker ger diabetes" eller vad som helst gör ju också en skillnad. Socker kan ge diabetes, hjärt och kärl sjukdomar och allvarliga hälsoproblem, så om man säger att tobak och kaffe är droger så tycker jag också att socker ska räknas som en. Alkohol räknar jag inte heller som en drog men tycker det är mer drognära. Själv skulle jag säga att droger är något som ger effekt, och då menar jag inte ett litet sockerrus en fredagskväll utan saker som hallunicationer eller saker som kan göra att man gör riktigt dumma saker.

Det är iaf vad jag tycker så flamea på :)
#46
2011-02-22 21:43
bara nördar som måste dricka eller knarka för att hålla sig vaken på natten :]
#47
2011-02-22 21:44
#46 Nej, fel! Det är vi nördar som lyckas hålla oss vakna utan några tilltag :0
Vi är dom äkta proffsen.
#48
2011-02-22 22:30
#47 +1
#49
2011-02-22 23:08
#41 ja chansen finns, självklart, har en vän som har gjort det. Då ska vi inte tala om alkohol.

#WemoX , vad som sägs i "folkmun" spelar inte så stor roll, utan klssifieringen utav preparaten, lixom effekten på kroppen.
Ville bara göra en poäng, att alla "droger" inte förstör för dig, din familj osv. - det kan komma gott ur en drog - om det används med måtta och klokhet.
#50
2011-02-22 23:30
#49 Som jag sa så har inte alkohol samma effekt som starkare droger, man får ingen hallucination att man "Kan flyga" eller liknande av Alkohol.. utan dom som hoppas från tak eller liknande och varit alkoholpåverkade har hoppat för att dom velat det eller att dom inte orkat med livet mer eller liknande.
Inte att dom skulle hoppat för dom trott att dom kunnat flyga som man kan få för sig med några andra droger.
#51
2011-02-23 00:30
#50
Om vi nu säger att den första som hoppade dog, för att han "trodde han kunde flyga" Hur har man kommit på det? Har man frågat liket? :rolleyes:
Nämen, så vitt jag vet, får man inte hallucinationer utav cannabis. Aldrig hört på tanken att man har fått det. Visst, blandar man skiten och tar för mkt, kan vad som helst hända, det kan de även göra med alkohol.
Det du säger med att de som varit fulla har hoppat för att de velat, varför inte göra det nykter då?
Häng inte alla droger över en kant, det är bara okunnigt. Kan sätta en hundring på att du blivit uppfostrad med skrämselpropaganda? >:(
#52
2011-02-23 01:01
#51 Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt jag har blivit uppfostrad på, att inte vara girig, att inte vara beredd på att få något serverat, att inte ta några tunga droger eller droger i allmänhet.
Däremot så kan jag dricka alkohol, även röka ibland.. men detta klassar jag inte som en drog, även om det är det.

Droger är något som i mina ögon är väldigt dåligt och som gör mer onytta än vad det gör "nytta".
Att man blir väldigt pigg och glad en kväll, men att det har långvariga bieffekter.
Att man kan snetrippa något så fruktansvärt på kemiskt framställda droger.

Nej tack, jag håller mig till alkoholen och skulle aldrig i hela helvetet få för mig att injicera något skit.
Skulle aldrig godta att någon i min släkt eller några av mina vänner gjorde det heller.

Det finns ju en orsak till att alkohol är lagligt medans LSD/Kokain/Heroin inte är det, förstår man inte varför det är olagligt och håller man på med den skiten, visst gör det.

Jag bryr mig inte så mycket om folk håller på med sådan skit, men kommer dom till mig och säger att det är ofarligt och att man bör testa eller något liknande så tvekar jag inte en sekund utan då smäller det.
Kan inte förstå hur man kan försvara något som bryter sönder kroppen, och som kan bryta sönder kroppens nervsystem på ett sådant sätt att man aldrig kan återhämta sig från skadorna.
#53
2011-02-23 02:51
Fy fan va sinnessjukt att folk seriöst tar droger för att hålla sig vaken?!
Det är t.o.m redan sjukt farligt att bara dricka en massa energi drycker för kroppen..
Men ifall man även tänker lite så är inte föräldrarna inte så bra dem heller? Som A: Inte håller koll/bryr sig om vad sina barn gör?
B:Gör samma sak?
C:Helt bort blåsta totalt..
D:Ungdomarna söker även uppmärksamhet bakom datorskärmen, då inte "Fan va jag äger dig jävla n00b" funkar längre då alla nördar totalt i alla spel nu för tiden.. :confused:
#54
2011-02-23 03:35
#53 Vet inte riktigt om föräldrarna gör samma sak, som din (B)
(A) I vissa fall så kan du ha rätt med det, men så svårt är det inte att dölja eller hålla undan och göra det medans dom sover eller liknande. Alla kanske inte bryr sig, men du ska nog se att det är många som bryr sig vad sina barn/ungdommar gör.
(C) JA
(D) Till en viss del, nog vet jag och sett många på krogen som bara sitter och dricker alkohol som måste göra sig uppmärksamma. Så vet inte riktigt om jag kan hålla med dig där.

men visst, det är sinnessjukt.. världen är påväg någon helt annanstans än var vi trodde den var påväg :P
#55
2011-02-23 12:49
Detta kan ju inte stämma? Herregud vad löjligt.
#56
2011-02-23 15:22
Fyfan vilka messar som inte orkar vara uppe hela natten...
#57
2011-02-23 19:17
#54 Mjo, människors dumhet verkar utvecklas lika fort som vetenskapen. Alkohol är något som i lagom mängd inte skadar kroppen allvarligt, det går ut på några timmar och man får inte hallunicationer eller liknande. Droger får man hallucinationer och som tidigare nämnt händer det ju att folk som snetrippar hoppar från hustak osv. Hörde om en tjej som snetrippade på LSD och trodde hon var en apelsin så hon började skala sig själv med en potatisskalare, nu hann ju någon hitta henne utan allvarliga skador men ändå. Droger är mer beroendeframkallande och kostar mängder vilket ofta får folk som blir beroende att stjäla och sen även det att droger inte går ur kroppen på samma vis. Röker du hasch en gång kan du i praktiken få en haschpsykos år senare för det går inte ur kroppen ordentligt utan det lagras i fettvävnaderna och om jag inte har fel för mig så är det därför också större chans att du får en haschpsykos när du svettas för att fettet i vävnaderna då förbränns. Detta vet jag för vi har haft en kille på vår skola 2 ggr för att berätta om droger och han har tagit i princip alla de mest kända drogerna, kokain, heroin, lsd, hasch osvosvosv kan inte själv vad allt heter. Han har fått olika flashbacks flera gånger de senaste åren fastän jag tror han varit drogfri i typ 5-10 år nu. Tycker bara att droger är mer något som kan försämra hela livet även om du är "försiktig", tar du alkohol i normala mängder så är det inget problem.

Sorry för lång post men e trött och orkar inte korta ner :)
#58
2011-02-23 19:18
#57 Jag har skrivit till dig förut.. och gör det igen.
LÄR DIG ANVÄNDA RADBRYTNING!!
Så inte bara ett fåtal kan läsa texten!!
#59
2011-02-23 20:26
HAHAHA :D
#60
2011-02-23 21:47
Ett par flak med powerking = Bröst på LAN. Kokain.. Töntigt.
#61
2011-02-24 01:07
Ja, finns det sådanna idioter som tar droger och att de i omgivningen som vet om det, inte reagerar. Då kan man fråga sig vart vi är påväg. Idioter cyklar utan bromsar med full hastighet mot stup...
#62
2011-02-24 04:53
#57 bara för att man lyssnar på någon som varit med om det så förstår man inte riktigt hur eller vad han menar. Psykoser och Hallinacioner säger han att man får,

ja men självklart för han är en missbrukare som måste ha i sig dosen och det är oftast inte små doser.. annars skulle han inte vara MISSBRUKARE från första början. Visst kan du snetrippa av LSD och allt möjligt skit,

men dom som tar det förhoppningsvis vet dom vad som kan hända och ändå tar dom det.
"Röker du hasch en gång kan du i praktiken få en haschpsykos år senare" också häller inte rätt.

Haschpsykos får man om man röker större mängder under ett längre tag, och tro mig.. jag vet vad jag snackar om.

Det går ut ur systemet, det "stannar" inte.. tar bara ett längre tag för att de ska gå ur. Fattar inte att folk sitter och läser "rök en gång och det syns på blodprov 5år senare".. haha man ska inte tro på allt man läser :)

#61 Ja det finns såndana idioter, men hur tycker du dom i deras omgivning ska reagera? det räcker ju inte med ett "nej gör inte det där"


Hoppade lite rader för WemoX skull ;]
#63
2011-02-24 07:03
Att folk som absolut har noll koll börjar skriva här och citerar något dom hört på tv, är ju bara extremt pinsamt & komiskt.

Att man kan få haschpsykos efter ett år? Vaaaafaaan?? hahah..

#61 Känner en del missbrukare & folk som bara röker på dagligen, antingen, om man säger till dom, säger dom bara "Nej, kommer inte sluta" frågar man då varför, blir dom oftast arga och det slutar med bråk.
Eller, så märker man inte som "civil" att en person röker t.ex hasch, för det är inte lättaste saken att märka.

#57 För mycket av allt kan skada, visst, droger är inte det bästa, men vissa mår bättre utav det. (Nu snackar vi inte om tunga droger, såsom koks, tjack osv, utan cannabis, spice osv)

Tråkigt att alla kommer svara på denna kommentaren med något liknande om att jag skulle vara rent av dum i huvudet för att jag tycker droger kan i vissa fall vara bra för någon.

Godmorgon btw
#64
2011-02-24 16:22
#63 Godmorgon :)

Håller med dig på en del punkter. Cannabis tycker jag inte ska klassas som en drog då det inte är skadligt för kroppen i rimlig mängd. Men kokain, lsd, heroin med flera är droger och bör förbli det då de direkt skadar kroppen och är beroendeframkallande (förutom lsd).

Men visst mycket är skadligt för kroppen och såklart ska vi inte förbjuda allt då tex kaffe,alkohol och nikotin är lagligt och bör förbli det.

Btw används Cannabis som ett läkemedel och har dokumenterad bättre effekt än många kemiskt framställda läkemedel trots att det är naturligt.
#65
2011-02-25 09:13
Metamfetamin funkar bra för mig!
#66
2011-02-25 22:39
#64 Cannabis inte skadligt? nej där har du fel.
THC kanske inte är skadligt (beror på hur man ser det) men cannabis är det ifall man röker det (ohälsosammare än tobak). Vid intag som mat är det svårt att veta dosering så folk som brukar det röker oftast.

Sen hur det påverkar hjärnan att fatta beslut osv kan gör det farligt sen även beroendeframkallande.
Vill inte dra in alkohol nu säger bara som det är angående cannabis.

Sen förstår jag inte varför man vill ta ecstasy när man sitter och spelar? :S
#67
2011-03-10 20:30
brutalbladet
#68
2011-03-11 19:18
orkar man inte utan så ska man lägga av, det e min syn på det hela iaf ...
#69
2011-03-13 20:08
haha w00t
AKTIVA TRÅDAR
BRUTALCS UNDERSÖKNING
Jag gillar: (219 röster)

Mapvote med RTV/Nomination
Strikt maprotation
Vet inte / kvittar!

SOCIALA MEDIER